Şcoala ostenelilor Postului Mare: activităţi misionar-educative extraşcolare

Viața parohiei Mai 7, 2013

În perioada Postului Mare, la nivelul Liceului Teoretic Roznov, Parohia Chintinici (Roznov) a desfăşurat o serie de activităţi în care elevii au fost invitaţi a-şi cunoaşte tradiţiile şi istoria locală, vizitând muzeul etnografic din sat, au adus bucurie celor bolnavi şi neputincioşi, oferind pachete la azilul din localitate, apoi au deprins tainele artei iconografice.

Cele trei proiecte educaţionale – „În căutarea satului de altădată”, „Învaţă-te să dăruieşti” şi „Trepte spre lumină” – s-au înscris în cadrul parteneriatului şi bunei colaborări ce există la Roznov între cele două instituţii Şcoală şi Biserică, fiind coordonate de prof. religie Nuţa Liche (pictor bisericesc), de prof. înv. primar Alina Vasile, de pr. paroh Iulian Vasile şi Directorul Liceului prof. Oana Ilarie.

Astfel, în cursul săptămânii „Şcoala Altfel”, dedicată activităţilor extraşcolare, mai mulţi elevi au vizitat muzeul Casa Bunicilor , informându-se asupra tradiţiilor şi obiceiurilor locale. Apoi un grup de copii din clasele III B si VI B au dăruit din puţinul lor celor mai puţin fericiţi, acelor oameni striviţi de greutăţile vieţii, care zâmbesc din ce in ce mai puţin, acelor bolnavi care se zbat singuri în neputinţă.

Proiectul „Trepte spre lumină” (ediţia III) a constat în pictarea unor icoane pe sticlă şi a realizarea unor imagini religioase de către elevi din ciclul primar. În prima zi din Săptămâna Mare activitatea s-a încheiat cu susţinerea unui recital de poezii şi cântece religioase, apoi cu expoziţia de icoane. La finalul programului, elevilor participanţi li s-au înmânat diplome şi pachete cu dulciuri. Directorul Liceului a felicitat participanţii pentru clipele emoţionante trăite şi i-a încurajat să continue această frumoasă tradiţie în spaţiul şcolii.

Biserica, ca şcoală a ostenelilor întru devenirea umană, încearcă să valorizeze istoria fiecărei comunităţi locale, să se implice activ în nevoile socio-umane şi să investească responsabil în potenţialul creator al tinerilor, în speranţa unui viitor sănătos.